Ottawa, 27. travnja 2017.

Radionice hrvatskog jezika na području Ontaria

Veleposlanstvo i GK RH u Kanadi u suradnji sa Središnjim državnim uredom za Hrvate izvan Republike Hrvatske pripremalo je radionice i seminare hrvatskog jezika za djecu koja pohađaju nastavu hrvatskog jezika u osnovnim i srednjim školama, te za učitelje na području Ontaria.

Organizaciji ovog zahtjevnog projekta znatno su pridonijele i hrvatske župe u Ontariu bez čije bi uključenosti i pomoći projekt bilo teško organizirati.

Predstavnici hrvatskih institucija borave na području Ontaria od 19. do 30. travnja o.g. u sljedećem sastavu: prof Milan Bošnjak, posebni savjetnik u Središnjem državnom uredu za Hrvate izvan Republike Hrvatske i koordinator stručnoga tima, Jasna Aničić, viša stručna savjetnica u Ministarstvu znanosti i obrazovanja, Biljana Petljak-Zekić, viša savjetnica za razrednu nastavu u Agenciji za odgoj i obrazovanje, dr. sc. Lidija Cvikić, izvanredna profesorica na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu te Grozdana Lajić Horvat, dramska pedagoginja u Zagrebačkom kazalištu mladih.

Radionicama i seminarima za djecu i učitelje hrvatskog jezika obuhvaćene su škole u Oakvillu, Torontu, Georgetownu, Missisaugi i Ottawi. U ove je radionice uključeno oko 800 djece.

Ovo je prvi puta da su u Kanadu službeno došli predstavnici hrvatskih državnih institucija održati ovakve radionice i seminare. 26. travnja održana je vrlo uspješna radionica u prostorijama Veleposlanstva Republike Hrvatske u Ottawi za djecu iz hrvatske osnovne škole. Reakcija učenika, učitelja i roditelja jasno je pokazala koliko je ovaj projekt vrijedan i potreban za održavanje i nastavak učenja hrvatskog jezika za djecu druge i treće generacije u Kanadi. Isto tako, ovo je bila izvrsna prilika i za predstavnike hrvatskih institucija da upoznaju način funkcioniranja nastave hrvatskog jezika u inozemstvu te izazove s kojima se susreću učitelji u Ontariu. Zbog potrebe i važnosti nastavka učenja hrvatskog jezika, ovaj projekt potrebno je nastaviti razvijati u budućnosti.